Kapcsolat

Márkafüggetlen Autójavító kft
Vágóhíd utca 3/A
4030 Debrecen
Telefonszám: 06308388792
Írjon nekünk
debreceniautoszerviz@gmail.com

Szavazás

Mi a véleménye az új honlapról?

Nagyon tetszik 30% Egész jó 21% Nem túlságosan tetszik 21% Egyáltalán nem tetszik 27%

Rólunk

Rólunk

Alfa futómű állítás Debrecen Alfa automataváltó olaj csere Alfa klímatöltés Alfa klíma javítás, szerelés

Szervizünk 400nm en terül el és 8 javítandó autó befogadására képes!

 

Korszerű berendezések és célszerszámok  segítségével Rövid határidővel  és Precízen végezzük a különbféle javításokat, ezáltal a várólistánk is jelentősen megrövidül!


Munkatársaink magasan képzett szakoktatással és technikummal rendelkeznek, mindezek mellett több éves rutinnal állnak az ügyfelek igényei elé!


Legfőbb szolgáltatásaink:

Általános és időszakos szervizelés (Olaj, vezérlés stb)
Diagnosztika (Launch)
Futómű javítás (kerékcsapágy, lengőkar, lengéscsillapító, rugó, gömbfejek)
Futómű beállítás (Lézerfejes futómű állító)
Fék javítás (féktárcsa, fékbetét stb)
Kuplung és egyéb hajtáslánc javítás (Féltengely, Kettős tömegű lendkerék, kardán)
Önindító és Generátor javítás (javítás és csere)
Elektromos javítások
Gumi és kerékcsere (Lézeres centrírozás és kiméletes gumicsere)
Kipufogó javítás (Részecskeszűrő, kipufogó rendszer)
EGR szelep és folytószelep hibák javítása és cseréje
Turbó feltöltők javítása és cseréje

 

Kérjük időpont egyeztetés és információ kérés esetén vegye fel velünk a kapcsolatot itt! vagy látogasson el hozzánk személyesen!


Elérhetőségek:

Telefonszám:+36 30 838 8792
E-mail cím: debreceniautoszerviz@gmail.com

Nyitvatartás:

H - P: 8:00 - 17:00
Sz: Zárva
V: Zárva

Vállalási feltételek /ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK/

Vállalási feltételek

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Szolgáltató:        Márkafüggetlen Autójavító Kft.

Székhelye:          4025 Debrecen, Simonffy utca 4-6 fsz 41.

Telephelyei:       4030 Debrecen, Vágóhíd utca 3/A

                             (2024.05.01 megelőző időszakban 4030 Debrecen, Mikepércsi út 148.)

  1. Vállalkozási feltételek
  1. A megrendelés felvétele során a Vállalkozás képzett szakembere megvizsgálja az igényelt szolgáltatás elvállalásának és teljesíthetőségének lehetőségét, az egyes szolgáltatásokra vonatkozó kötelező jótállásról szóló 249/2004 (VIII. 27.) Korm. rendelet vonatkozó előírásainak figyelembevételével.
  2. A vállalás feltételeinek elbírálására és a szükséges tájékoztatás megadására illetve a munka elvállalására és átadására a Vállalkozás vevőszolgálati ügyintézője (munkafelvevője) jogosult.
  3. Amennyiben a megrendelés az adott gépjárműtípusra vonatkozó karbantartási, javítási technológiától vagy a KRESZ előírásaitól eltér és az 1., pontban foglalt, valamint az 5/1990 (IV.12.) KÖHÉM és 6/1990 (IV.12.) KÖHÉM rendeletekben foglaltaknak nem felel meg, a Vállalkozás a munka elvégzését elutasíthatja. A Vállalkozás - a Megrendelő kérésére - szükségmegoldásra vállalkozhat, ha az a gépkocsi üzembiztonságát befolyásoló szerkezeti részeket nem érinti. Ilyen esetben a munkafelvevő a munkalapon rögzíti, hogy a munkát a Megrendelő felelősségére vállalja és arra jótállás nem vonatkozik.
  4. A garancia és a szavatosság alapján elvállalt gépkocsik kötelező átvizsgálási és javítási munkáira vonatkozó feltételeket a gyár által kibocsátott jótállási füzetben leírtak tartalmazzák.
  5. A Vállalkozás telephelyén a javítóműhelyre vonatkozó biztonsági előírások miatt gázüzemű gépkocsik javítását NEM VÁLLALJA.

 

  1. A jármű átvétele a tulajdonostól
  1. Amennyiben a Vállalkozás rendelkezik a kért szolgáltatás elvégzéséhez szükséges feltételekkel, akkor a munkafelvevő a Megrendelő által elmondottak szerint a munkalapon feltünteti a hibaleírást, az elvégzendő szolgáltatások körét és mértékét, szükség esetén hiba-felvételezés útján meghatározza a további teendőket.
  2. A Vállalkozás az 1., pont alapján, a munkalapon írásban közli a Megrendelővel a kért munkák elvégzésének (a munkafelvételkor megállapítható, várható legmagasabb, tájékoztatásul szolgáló) vállalási díját, a szolgáltatás elvégzésének határidejét, valamint rögzíti a km-óra leolvasott állását, a gépkocsin látható karosszéria sérüléseket majd leltárjegyzéket készít (tartozékok, pótkerék, üzemanyagszint stb.). A gépkocsiban hagyott személyes és egyéb vagyontárgyakért a Vállalkozás felelősséget nem vállal!
  3. A megrendelés alkalmával a Megrendelő köteles közölni nevét és címét, valamint a Vállalkozás részére átadni a gépkocsival együtt annak forgalmi engedélyét, valamint a gépkocsi kulcsait. A munkalap kötelezően tartalmazza egyebek mellett a Megrendelő és a gépkocsi adatait, úgymint: forgalmi rendszám, alvázszám, motorszám, leltárjegyzék adatai, stb.
  4. A munkalapot a Vállalkozás és a Megrendelő erre feljogosított képviselője egyaránt aláírásával hitelesítheti. Amennyiben a Megrendelő vagy az általa feljogosított képviselő távolság vagy más ok miatt nem tudja a munkalapot aláírásával hitelesíteni úgy írásban/e-mailben jelzi az ajánlatelfogadását. A munkalap egyben Megrendelő nyilatkozat arról, hogy a munkalapon megjelölt gépjárművel kapcsolatos javítási munkálatok megrendelésére saját jogán, vagy a gépjármű tulajdonosának meghatalmazása alapján jogosult. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a fenti nyilatkozat valótlanságából eredő minden kárért a Vállalkozással szemben felelősséggel tartozik. Az Megrendelő elismeri továbbá, hogy a szerviz vállalási feltételeit megismerte, a munkát megrendelte, és annak rendelkezéseit magára nézve kötelezően elfogadja.
  5. A Megrendelő külön kérésére köteles a Vállalkozás részletes árajánlatot is készíteni. Ha a hiba csak a szükség szerinti szétszerelés után határozható meg, akkor a megbontás utáni részletes árajánlat kidolgozását kell kezdeményezni, a Megrendelőnek ez alapján kell megrendelnie a szükséges munkát. Az árajánlat elfogadása és a javítási munka megrendelése esetén a részletes árajánlat készítés költségeit a javítási munka elkészültekor kell kiegyenlíteni, ebben az esetben a szétszerelés munkadíj tételét a Vállalkozás csak egyszer számítja fel.
  6. Ha a Megrendelő a gépkocsiját nem hagyja a Vállalkozás telephelyén, azt tovább kívánja üzemeltetni, akkor a Megrendelő részére készített árajánlat 3 naptári napig érvényes. Az említett határidőn belül is megszűnik az árajánlat érvényessége, ha a gépkocsiban a felvételi állapothoz képest változás következik be. /pl. újabb meghibásodás, karambol stb.
  7. A Vállalkozás az ügyfelek által hozott alkatrészek, anyagok beépítését nem vállalja. Ez alól csak a Szervizvezető adhat írásos felmentést, amennyiben a Megrendelő eredeti számlával bizonyítja az alkatrész, vagy anyag vásárlását. Amennyiben a Megrendelő biztosítja az alkatrészt akkor Vállalkozás a mindenkori vállalási óradíj 80%-kal növelt összegét számolja fel munkadíjként. Ha az alkatrész nem beépíthető (minőségi vagy méretbeli stb.) okokból, az újabb alkatrész beszerzéséig a Vállakozás 15.000 Ft/megkezdett óra állásidőt számol fel!

 

III. Munkavégzés közben keletkezett változások, a káresetek kezelése

  1. Ha a szolgáltatások elvállalásakor nem voltak pontosan megállapíthatók a szükséges munkák, akkor a megrendelt munkával közvetlenül összefüggésben lévő feltárt hibákat (pl. megbontás útján, vagy műszeres bevizsgálás útján) a Vállalkozás külön megrendelés nélkül is megjavíthatja, amennyiben a javítás összes költsége nem haladja meg a megrendeléskor megadott árajánlatban szereplő vállalási díj 115%-át, illetve ha ezzel az Ügyfelet kártól óvja meg.
  2. Ha a munkavégzés során a Vállalkozás olyan előre nem látott hibát fedez fel, mely
    a., a megrendelt munkával nincs összefüggésben, függetlenül attól, hogy ez a közlekedésbiztonságot érint-e vagy sem, illetve
    b., a felfedezett hiba a megrendelt munkával összefüggésben van ugyan, de a javítás költségei több mint 15%-al túllépik az árajánlatot, köteles a hiba felfedezéséről és az ezzel kapcsolatos többlet költségről a Megrendelőt haladéktalanul értesíteni. Ezt a munkát a Vállalkozás csak külön, lehetőség szerint írásbeli megrendelésre végezheti el, új elkészítési határidő kijelölése mellett.
  3. A 2/b., pont figyelembevételével a közlekedésbiztonsági szempontból szükséges javítás meg nem rendelése esetén a hibás gépkocsi Megrendelőnek történő átadásakor a Vállalkozás köteles írásban közölni, hogy a gépkocsi a forgalomban nem vehet részt, és ennek tudomásulvételét a Megrendelő az erről szóló nyilatkozat aláírásával köteles igazolni. A hibás gépkocsi elszállításáról a Megrendelő köteles gondoskodni.
  4. Amennyiben a megrendelt munka elvégzését előre nem látható - a 2., pontban leírtakon kívül - egyéb ok akadályozza, azt Megrendelővel haladéktalanul, de még a vállalási határidő lejárta előtt közölni kell.
  5. A szolgáltatás közben okozott károkért (pl.: karosszériasérülés, egyéb alkatrészrongálódás, leltárhiány) a Vállalkozás kártérítéssel tartozik. A Vállalkozás gépkocsiparkolója nem zárható, és nem őrzött. Tárolás (nem a munkavégzés!) során a járműben keletkező károkért (rongálás, természeti kár) a Vállalkozó felelősséget nem vállal. A próbaút során bekövetkező károk esetén, a rendőrségi vizsgálat alapján lehet a kárrendezést megkezdeni. A kártérítési igényt a Vállalkozás felé írásban kell bejelenteni a gépkocsi átvételekor. A Vállalkozás utólagos reklamációt nem vesz figyelembe.

 

  1. Az elkészült gépkocsi átadása, számlázás
  1. A Vállalkozás a gépkocsi javításának elkészültével - szóban vagy/írásban - értesíti a Megrendelőt. Amennyiben Megrendelő a jelentéstől számított 8 napon belül a gépkocsit nem veszi át, a Vállalkozás tárolási díj felszámitására jogosult. Ennek mértéke: 3.000. Ft +ÁFA /nap. Amennyiben a Megrendelő vagy megbízottja az ajánlott levélben megküldött készre jelentés ellenére a gépkocsit 6 hónapon belül nem veszi át, a Vállalkozás a javítási és tárolási díj érvényesítése érdekében jogi eljárást kezdeményez.
  2. A Vállalkozás az elvégzett munkákról és a beépített anyagról az aktuális törvényi szabályok előírásai szerinti számlaformátumot alkalmazva, köteles számlát adni a szolgáltatást igénybevevőnek. A számlán tételesen feltüntetésre kerül a gépkocsi km állása az átadás időpontjában, az elvégzett munka, és árjegyzéki díjtétele, a felhasznált anyagok és alkatrészek tételes felsorolása, értéke, végül a szolgáltatás díjának végösszege.
  3. A kiadott számla tanúsítja, hogy az elvégzett munka és a felhasznált anyag és alkatrész rendeltetésszerű használatra alkalmas. A felhasznált anyagok minőségtanúsítása nem vonatkozik arra az esetre, amikor az alkatrészt vagy tartozékot a Megrendelő szolgáltatta!
  4. A Vállalkozásnál az alkalmazott díjtételek a Megrendelő betekintésére, rendelkezésre állnak. A számlán feltüntetett díjtételek a Vállalkozás rezsióra bérei szerint vannak meghatározva. A kiszámlázott díjtételek /munkadíj/ és alkatrészek után felszámított általános forgalmi adót a számlában a Vállalkozás külön feltünteti.
  5. A javítás során kicserélt alkatrészek a Megrendelő tulajdonát képezik, amennyiben arról írásos utasítást ad a Vállalkozásnak a munkafelvétele alkalmával egy időben. Amennyiben a Megrendelő nem jelzi a kiszerelt alkatrészekre való igényét úgy a szolgáltató Vállalkozás szabadon rendelkezhet vele: megsemmisítheti és hulladék ként kezeli azt. Garanciális elszámolás szerinti javítás esetén pedig Vállalkozás tulajdonát képezik a kiszerelt alkatrészek mivel azt a Gyártók és Importörök és Forgalmazók felé átadási kötelkezetsége van.
  6. A vállalkozói díj teljes kiegyenlítéséig a Vállalkozás, a részére a Megrendelő tulajdonát képező, bármilyen jogviszonyból eredően átadott dolgokat (megjavított részegység, jármű) visszatarthatja. A Megrendelő tulajdonát képező, a Vállalkozásnak bármely jogcímen átadott dolgokon a Vállalkozásnak a díja erejéig zálogjoga áll fenn a Ptk. 397. § (2) bekezdése alapján.

 

  1. Minőségellenőrzés

A szervizbe beérkező gépjármű javításának minősége a fogadástól az elkészítés utáni átadásig a teljes tevékenység folyamán biztosított. A tevékenységet végzők az általuk végzett munkáért és annak minőségéért felelőséget vállalnak. A jármű érkezéskori minőségét, (járműátvétel) és átadás előtti minőséget (visszaadás előtt), valamint a javítás folyamatosságát a szervizvezető, illetve a munkafelvevő ellenőrzi és biztosítja.

 

  1. A szolgáltatással szembeni panaszok ügyintézése

1., A szerviz az általa a Ptk. 685. § d) pontja alapján fogyasztónak minősülő Megrendelő tulajdonában levő gépjárműveken végzett szervizmunkákra a 249/2004.(V111. 27.) Kormányrendelet alapján vállal jótállást. A jótállási idő a gépjármű a Megrendelő részére történő átadásával kezdődik, és feltétele a fizetési kötelezettség maradéktalan teljesítése a Vállalkozás felé. A jótállás a beépített munka illetve alkatrész értékéig terjed mely összeg a kibocsátott számla végösszege. Bontásból, illetve a bontásból származó felújított alkatrész, tartozék beépítése esetén, a járművet a Vállalkozás működőképes állapotban köteles átadni, Megrendelő pedig átvenni a gépjárművet. Az ilyen alkatrészre, tartozékra jótállást a Vállalkozás nem vállal.

2., A munkavégzéssel kapcsolatban felmerült minőségi kifogások bejelentését a Megrendelőnek írásban kell megtenni. A Vállalkozás a Megrendelő jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti:

  1. a Megrendelő nevét, címét,
  2. a Megrendelő által érvényesíteni kívánt igényt,
  3. az elvégzett javító szolgáltatás megnevezését, díját,
  4. a jármű átadásának időpontját
  5. a hiba bejelentésének időpontját
  6. a hiba leírását,
  7. a kifogás rendezésének módját

Amennyiben a kifogás rendezésének módja a Megrendelő igényétől eltér, ennek indoklását a jegyzőkönyvben kell feltüntetni. A Vállalkozás a jegyzőkönyv egy példányát köteles a Megrendelőnek átadni.

3., A Megrendelő kérheti:

  • a hibásan vagy hiányosan végzett munka kijavítását,
  • a kifizetett díj arányos csökkentését, illetve visszafizetését,
  • az elvégzett munkával összefüggésben keletkezett hiba díjmentes kijavítását.

4., A hibás teljesítés folytán kijavítandó gépjármű beszállításáról a Megrendelő köteles gondoskodni. A Vállalkozás jótállási kötelezettségének saját telephelyén tesz eleget.

5., A 3., ponttól eltérően kivétel az a szükséghelyzet, amikor a nem megfelelően végzett szolgáltatás következtében a gépkocsi üzemeltetése balesetveszélyessé válik, vagy egyáltalán nem üzemeltethető. A Vállalkozás az esetleges szállítás költségét - a bemutatott számlák jogosságától függően - a Megrendelőnek utólag megtéríti.

6., A szolgáltatás akkor tekinthető hibásnak, ha a Vállalkozás a munkafelvétel során feltárt hibákat és a megrendelt javításokat bizonyítható módon nem, vagy rosszul végezte el, de a munka ellenértékét a számlában felszámítja. Nem tekinthető hibás szolgáltatásnak, ha a Vállalkozás a jármű megbontása során olyan hibát észlel, ami a hibafelvétel alkalmával nem volt megállapítható és a Megrendelő az utólagosan tudomására hozott hiba kijavítását a szolgáltatónál írásban nem rendeli meg.

7., Vállalkozás a Megrendelő minőségi kifogását lehetőleg azonnal, de legkésőbb 15 napon belül köteles megvizsgálni, és ha az alapos, - a jótállásra, illetve a törvényben meghatározott szavatosságra vonatkozó rendelkezéseknek megfelelően -, teljesíteni. Ha a panasztevő a vizsgálatkor jelen kíván lenni, úgy a Vállalkozás számára ezt lehetővé teszi. Amennyiben a reklamáció okát a Megrendelő által elfogadott határidőn belül a Vállalkozás alkatrészhiány miatt megszüntetni nem tudja, úgy arról a megrendelőt tájékoztatja és újabb határidőt ad.

8., Ha a Vállalkozás a minőségi kifogást nem ismeri el, köteles arról a Megrendelőt írásban, az okok pontos megjelölésével tájékoztatni.

9., A kifogás kivizsgálását a Vállalkozás az alábbi módszer szerint végzi:

a., A munkavégzés mennyiben szolgálta a munkavállalásra vonatkozó bizonylatokban (munkalapon) rögzített és a Megrendelő tudomására hozott, vagy az általa kért hiba elhárítását.

b., A jármű megbontása és a javítás során állt-e elő olyan újabb hiba, ami a hibafelvétel során nem jelentkezett és erről a Megrendelő kapott-e tájékoztatást.

c., A számlán feltüntetett javítási műveletek alapján megállapítható-e a Megrendelőnek átadott anyag-felhasználási bizonylatokon szereplő alkatrészek és anyagok szükségessége.

d., A Vállalkozással szemben támasztott jótállási igény az elvégzett munkák mértékében helyes-e.

e., A műszaki beavatkozás eredményeként bekövetkezett-e a működő egységek javulása, és ha a beállítási, működési paraméterek mérhetők, azok mennyiben felelnek meg a gyári, vagy a javítóipari technológiákban meghatározott értékeknek.

f., A jármű rendeltetésszerű üzeme szempontjából lényeges, de diagnosztikai eszközökkel nem minősíthető szerkezeti egységek ellenőrzésére a szemrevételezés, a működés-, illetve a futáspróba szolgál. Ennek során vizsgálni kell az erőátviteli szerkezetek és jelzőberendezések működőképességét.

g., A külső és belső szerkezeti zajokat, valamint a járműre jellemző tulajdonságokat.

10., Ha a javítás módjával kapcsolatban továbbra is tart a vita a Megrendelő és a Vállalkozás között, akkor a Vállalkozás köteles 3 napon belül a- Vállalkozás telephelye szerint területileg illetékes - Közlekedési Felügyelet szakvéleményét kérni. A minőségvizsgáló szervezet köteles a vizsgálatot soron kívül, de legkésőbb 10 napon belül elvégezni, továbbá biztosítani kell, hogy a Vállalkozás képviselője a vizsgálaton jelen lehessen. A vizsgálatot végző szerv tájékoztatja a Vállalkozást arról, hogy a vizsgálatot a szolgáltatást végző telephelyén vagy a műszaki vizsgáló állomáson végzi-e el.

11., Lényeges műszaki kérdésnek a következők tekinthetők:

A jármű fő- és részegységein javítást, vagy beszabályozást végeznek és ennek ellenére a működésben a javítás előtti állapothoz képest az elvárható mértékű javulás nem, vagy esetleg romlás következett be, illetőleg a javítással összefüggésbe hozható újabb hiba állt elő.

A minőségi kifogás elbírálására a Közlekedési Felügyelet csak akkor vehető igénybe, ha a javítást végző műhely vagy területi műszaki vizsgálóállomás /Közlekedési Felügyelet/ körülményei a felek között felmerülő vita eldöntéséhez nem megfelelőek, mert objektív szakvélemény kialakításához laboratóriumi feltételek szükségesek /anyaghibából eredő kifogások/. Minőségvizsgáló szerv igénybevétele csak a területileg illetékes Közlekedési Felügyelet javaslata alapján történhet.

 

VII. Jótállási feltételek

  1. A fogyasztó jótállási igényét kizárólag a javítási számlával és munkalappal érvényesítheti!
  2. Követelje meg a Vállalkozástól a termék átadás (üzembe helyezés) napjának pontos feltüntetését a számlán!
  3. A számlán történt bármilyen javítás, törlés vagy átírás, valótlan adatok bejegyzése, a jótállás érvénytelenségét vonja maga után.
  4. A fogyasztót a jótállás alapján megillető jogok:
    A fogyasztót a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény 248. §-ában, valamint a 306.§ (2) bekezdésében foglalt jogok illetik meg: A kijavítást - az áru tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. A Vállalkozás a kijavítás vagy a munka újbóli elvégzésének határidejét az előzőekben leírtak figyelembe vételével köteles megállapítani és arról a fogyasztót a bejelentéskor, de legkésőbb három munkanapon belül tájékoztatni.
  5. A fogyasztó kinél és mikor jelentheti be jótállási igényét:
    A fogyasztó a kijavítás iránti igényét csak a Vállalkozásnál érvényesítheti. Ez alól indokolt esetben a Vállalkozás Szervizvezetője írásban adhat felmentést.

6., Eljárás vita esetén:

A jótállásra kötelezett a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. A Vállalkozás a fogyasztó jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni, ennek másolatát a fogyasztónak át kell adni. Ha a kifogás rendezésének módja a fogyasztó igényétől eltér, ennek indoklását a jegyzőkönyvben meg kell adni. Ha a kötelezett a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót.

További vita esetén a fogyasztó a helyi Békéltető Testülethez, valamint az illetékes Bírósághoz fordulhat.

7., A jótállási felelősség kizárása:

A jótállási kötelezettség nem áll fenn, ha a Vállalkozás bizonyítja, hogy a hiba rendeltetésellenes használat, átalakítás, szakszerűtlen kezelés, helytelen tárolás, elemi kár vagy egyéb, átadás (üzembe helyezés) után keletkezett okból következett be. Gépjármű visszaadásakor a kilométeróra állást is fel kell tüntetni a számlán.

A Vállalkozás, a jótállás érvényességének kezdetét, mindenkor a gépjárműven végzett szolgáltatásnak a Megrendelő részére történt átadás dátumától veszi figyelembe. (Kivétel a jármű javításon kívül általunk forgalmazott felújított vagy használt bontott - bevizsgált fődarabok, alkatrészek.)

8., A Megrendelő a jótállási igényét a Vállalkozás által kibocsátott - a reklamációt érintő - számla vagy más hitelt érdemlő bizonylat bemutatásával, a jótállás mértékén belül érvényesítheti.

Nem érvényesíthető a jótállási igény, ha:

  1. a hiba természetes elhasználódás következménye,
  2. a természetes elhasználódásokkal kapcsolatos beszabályozásokra és beállításokra vonatkozik,
  3. a javítás során elhelyezett védőzár vagy jelzés hiányzik, illetve sérült
  4. ha a jótállás km teljesítményhez is kötött, de a km óra nem működik
  5. a Megrendelő az előírt átvizsgálásokat egyáltalán nem vagy nem megadott km határérték elérésekor végezteti el
  6. a gépkocsin a javított egység nem a jótállással kapcsolatos okból sérül vagy semmisül meg
  7. a gépkocsin a javított részt a Vállalkozáson kívül más megbontja, átalakítja
  8. a gépkocsit nem a gyártómű által adott kezelési utasításnak megfelelően működtették, vagy a javított részegységeket nem a Vállalkozás ajánlásai, előírása szerint /műbizonylat/ üzemeltették
  9. Szakszerűtlen üzemeltetésnek minősül:
  • ha a gépkocsit a meghibásodás után tovább üzemeltetik, ami további rongálódást idéz elő,
  • ha nem az előírt mennyiségű és minőségű hajtó vagy kenőanyagot használták, vagy az olajcsere periódusokat nem tartották be,
  • ha a gépkocsit oktatásra vagy versenyzésre használják.

9., Nem vonatkozik jótállás

a., a Megrendelő által hozott és beépített alkatrészekre, anyagokra

b., üvegféleségekre, izzókra és műanyagbúrákra

c., a gyári előírásoktól, javító-karbantartó technológiáktól eltérően vállalt szolgáltatásokra /pl. szükségmegoldások az üzemképesség helyreállítására, vagy a Megrendelő által nem kért alkatrész cserékre ami a javítandó részegységbe tartozik stb./

d., a nem minősített használt - bontott, valamint a közlekedésbiztonsági szempontból kiemelten fontos használt - bontott alkatrészek esetében a "javítható" és a "selejt" minősítéssel jelölt és forgalmazott alkatrészekre, részegységekre.

 

Garanciális feltételek

A polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) rendelkezéseiből, valamint az egyes javító-karbantartó szolgáltatásokra vonatkozó kötelező jótállásról szóló, a 97/2014. (III. 25.) Korm. rendelettel módosított, 249/2004. (VIII.27.) Korm. rendelet szerint, a szerviz által a fogyasztó részére – nem szavatosság vagy jótállás alapján – végzett javító-karbantartó szolgáltatásokra 6 hónapos jótállás vonatkozik. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.
Fogyasztónak az a személy minősül, aki a gépkocsi javítását, karbantartását a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyként rendeli meg.

A jótállás a fenti esetben is csak akkor áll fenn, ha a szolgáltatás az általános forgalmi adót és anyagköltséget is magába foglaló díja a 20.000 forintot meghaladja.
Jótállás keretében a megrendelő a szerviz által végzett javító-karbantartó szolgáltatás hibás teljesítése esetén elsősorban – választása szerint – díjmentes javítást vagy kicserélést (a szolgáltatás újbóli elvégzését) követelheti, kivéve, ha a választott jog teljesítése lehetetlen. A jogosultat a szolgáltatás újbóli elvégzésének joga illeti meg, ha az a jótállásra kötelezettnek a kijavítással összehangolva aránytalan többletköltséget eredményezne. A kijavítást vagy a szolgáltatás újbóli elvégzését – a kijavítandó hiba tulajdonságaira és a szolgáltatás jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a megrendelőnek okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.

Ha a megrendelőnek sem kijavításra, sem a szolgáltatás újbóli elvégzésére nincs joga, vagy ha a jótállásra kötelezett szerviz a kijavítást, illetve a szolgáltatás elvégzését nem vállalta, vagy e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a megrendelőnek okozott jelentős kényelmetlenség nélkül nem tud eleget tenni, a megrendelő választása szerint megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A fentiekben le nem írt jótállási kérdésekben a 97/2014. (III. 25.) Korm. rendelettel módosított 249/2004. (VIII.27.) Korm. rendelet, valamint a 2013. évi V. törvény (Ptk.) szabályai irányadóak.

A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek.

Tájékoztatom, hogy a fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.

A jótállás a megrendelő fogyasztó törvényből eredő jogait nem érinti.

VIII. Záradék

Jelen vállalási feltételeket a Vállalkozó a Megrendelők rendelkezésére bocsátja olyan módon, hogy azt kifüggeszti a munkafelvételen, illetve közzéteszi honlapján és így lehetőséget ad arra, hogy a javítás megrendelése előtt annak tartalmát a Megrendelő megismerhesse. A munkalapon ennek megfelelően szerepel az, hogy a Megrendelő tudomásul veszi azt, hogy a Vállalkozó a jelen vállalási feltételekben foglaltak szerint vállalja a javítási munkára vonatkozó megrendelések teljesítését.

Vegyes rendelkezések

Amennyiben a hivatkozott jogszabályokban meghatározott hatósági díjtételek és/vagy a jótállásra irányadó értékhatárok változnának, jelen Vállalási Szabályzatra kifejezett módosítás hiányában is a mindenkor érvényes díjtételek az irányadók.

Jelen Vállalási Szabályzat a Szolgáltató székhelyén és telephelyein – a Megrendelők által hozzáférhető módon – kerül kifüggesztésre.

Amennyiben a Megrendelő a megrendeléssel egyidejűleg elektronikus levelezési címet is közölt, úgy ezen címet is a saját értesítési címének fogadja el. Egyebekben felek egymás értesítési címének Megrendelő esetében a megrendelés alkalmából megadott címet, a Szolgáltató esetében pedig a cégnyilvántartásba bejegyezett mindenkori székhelyet tekintik. Megállapodnak a felek, hogy az egymás értesítési címére igazolhatóan, postai úton megküldött írásbeli nyilatkozatokat a megküldés (feladás) időpontjától számított 5. naptári napon a címzetthez akkor is megérkezettnek kell tekinteni, ha azok bármely, a címzettnek felróható okból (nem kereste, átvételt megtagadta, cím ismeretlen stb.) nem jutnának az ő tudomására.

Az óradíj egy munkaórára és egy szerelőre vonatkozik.

Amennyiben a Megrendelő soron kívül, időpont egyeztetés nélkül rendel meg munkát, a Szolgáltató jogosult felárat (elsőbbségi felár) felszámolni, melynek összege a mindenkori óradíj kétszeresével egyező összeg.

A Szolgáltató a kiszerelt alkatrészeket a javítást követően megsemmisíti, kivéve ha a Megrendelő a javítást megelőzően másként nem rendelkezik.

 

Kelt és kifüggesztésre került: Debrecen, 2017. Augusztus. 1.

Módosítva:
2019.05.16
2024.05.01

01/08/2017

OWRlMjV